Vrei să afli mai multe despre caracteristicile sau tehnologiile mașinilor noastre?

Iată câteva dintre ele explicate pe înțelesul tuturor.

Sistemul Traffic Sign Recognition este un sistem de asistență oferită de o gamă largă de modele mașini pentru îmbunătățirea și simplificarea experienței șofatului. Acest sistem recunoaște semnele de circulație cu ajutorul senzorilor și a camerelor din dotarea mașinii. După recunoaștere, semnele de circulație vor fi afișate în bord pentru a atrage atenția șoferului la condițiile de trafic în care se află.

Sistemul Side Assist funcționează cu ajutorul unor senzori amplasați în apropierea unghiurilor moarte, care detectează apropierea unui vehicul, obiect sau persoane. Astfel, în cazul în care doriți să schimbați banda de deplasare, iar din spate se apropie un vehicul, veți fi avertizat printr-un afișaj în bord. Sistemul vă asistă în momentul în care doriți să depășiți sau chiar la ieșirea dintr-o parcare, atunci când vizibilitatea este redusă.

Emergency Assist este un sistem de siguranță conceput pentru protejarea șoferului și a pasagerilor. Acesta detectează lipsa de activitate a șoferului și transmite semnale în bord. Dacă în urma semnalelor nu există răspuns din partea șoferului precum mișcarea volanului, frânarea sau accelerarea, atunci sistemul Emergency Assist va acționa frânele de două ori pentru un timp foarte scurt, cu scopul de a atenționa șoferul. Dacă nici în urma acestui avertisment nu se detectează activitate din partea șoferului, sistemul va acționa împreună cu sistemul Side Assist pentru schimbarea benzii pe partea dreaptă, în condiții de deplină siguranță pentru pasageri și șofer.

Odată ajuns pe banda din dreapta, vehiculul va fi oprit controlat, pentru evitarea unui accident. Acest sistem a fost elaborat ca urmare a multiplelor accidente cauzate de oboseala șoferilor și a inactivității acestora pe parcursul călătoriei.

Sistemul Travel Assist funcționează în strânsă legătură cu sistemul Side Assist și, cu ajutorul senzorilor, permite condusul autonom în cazul unui drum în stare bună, precum autostrăzile. Astfel, sistemul va păstra banda de deplasare și distanța de siguranță în raport cu vehiculul din față pentru o călătorie mai puțin solicitantă. Sistemul Travel Assist combină beneficiile și caracteristicile sistemelor Side Assist și Cruise Control.

De asemenea, sistemul Travel Assist ajută și în cazul aglomerației și ambuteiajelor, înaintând în funcție de distanța dintre vehiculul din față și senzor, până la decongestionarea traficului. Recomandăm ca atenția șoferului să rămână asupra traficului în timpul călătoriei, chiar și în timpul acționării sistemului Travel Assist.

Sistemul PreCrash Assist este un sistem de siguranță dezvoltat pentru anticiparea și evitarea accidentelor. Acesta acționează în strânsă legătură cu restul sistemelor de asistență și a senzorilor din dotarea vehiculului pentru identificarea riscurilor de accidentare pe parcursul călătoriei. În cazul în care este detectat un pericol iminent, frânele sunt acționate automat pentru ameliorarea impactului. De asemenea, ferestrele și trapa sunt închise automat, iar centurile sunt acționate pentru a asigura protecția șoferilor și pasagerilor.  Același lucru se întâmplă și atunci când șoferul acționează brusc frânele. Odată cu reluarea normală a condițiilor de condus, geamurile și trapa vor reveni la starea inițială, iar centurile vor oferi libertatea de mișcare normală.

Sistemul Park Assist este dezvoltat special pentru optimizarea parcării cu ajutorul senzorilor autovehiculului, acționând în strânsă legătură cu restul sistemelor de asistență precum Side Assist sau Exit Assist. Aceștia detectează prezența obstacolelor din jur și distanța vehiculului față de acestea și avertizează șoferul pentru evitarea lovirii în timpul parcării. Sistemul emite sunete ce cresc în intensitate, în funcție de apropierea față de obstacolele din jur.

De asemenea, afișează pe ecranul digital poziția exactă a vehiculului pentru o mai bună orientare în spațiu și pentru a ușura experiența parcării pentru șofer.

Funcția Coming Home a farurilor oferă posibilitatea ca acestea să se aprindă automat într-o perioadă presetată de timp, în funcție și de iluminarea stradală în care se află vehiculul la momentul acționării butonului de deblocare a ușilor. Astfel, se poate seta perioada de timp dorită pentru declanșarea funcției Coming Home a farurilor, iar mașina poate fi găsită cu mai multă ușurință într-o parcare aglomerată sau o parcare mai întinsă ca suprafață.

De asemenea, această funcție este foarte utilă atunci când dorim să găsim locul în care a fost parcată mașina, în condiții de iluminare slabă sau în cazul în care iluminarea stradală lipsește pe timpul nopții.

Sistemul Cruise Control oferă o experiență mai plăcută șoferului în cazul unei călătorii pe o distanță mai îndelungată. Sistemul permite stabilirea unei viteze pe care vehiculul o păstrează constant, menținând în același timp distanța în raport cu vehiculul din față. Aceasta se dezactivează automat atunci când este acționată frâna sau accelerația de către șofer.

Sistemul Cruise Control diferă de sistemul Travel Assist prin faptul că cel din urmă menține banda de deplasare fără intervenția șoferului, în timp ce sistemul Cruise Control necesită atenția și intervenția șoferului pentru păstrarea benzii de deplasare.

Jantele sunt foarte importante pentru performanțele mașinii, iar materialul din care acestea sunt confecționate nu are doar rol estetic, ci influențează în mare măsură calități precum rezistența, durabilitatea și greutatea. Jantele din tablă sunt mai grele și implică un cost mai redus, fiind disponibile pentru echipările cu un cost mai accesibil. Adesea sunt acoperite cu un capac.

Pe de altă parte, jantele din aliaj oferă un raport calitate-preț mai bun, având o durabilitate mai crescută, iar prețul nu este unul cu mult mai ridicat. De asemenea, aliajul oferă o rezistență mult mai bună la umiditate și riscul de ruginire este redus la minimum. Mai mult, rezistența la îndoire, în cazul unui drum cu mai multe gropi, este mult mai mare la jantele din aliaj.

Motorizarea TDI reprezintă motorul Turbocharged cu injecție directă. Acest tip de motorizare este alimentat pe motorină, în timp ce TSI reprezintă motorul Turbocharged cu injecție stratificată, fiind alimentat pe benzină. Aceste diferențe au la bază caracteristicile de aprindere ale celor două tipuri de combustibil, motorina fiind potrivită pentru aprindere prin injecție directă, în timp ce benzina este potrivită pentru aprindere prin injecție stratificată.

Adaptive Cruise Control menține viteza mașinii în funcție de trafic și de modul de condus ales. Selectezi viteza pe care dorești să o mențină, iar ulterior selectezi distanța pe care trebuie să o păstreze raportat la mașina din față, astfel încât să  respecte regulile de circulație.

ACC funcționează ca un sistem inteligent care menține distanța pe care o dorești, în funcție și de viteza selectată, folosind un sistem radar, poziționat în partea din față a mașinii. Dacă nu există nicio mașină în față, sistemul funcționează la fel ca un sistem Cruise Control. Fiecare călătorie este mai confortabilă datorită modului automat de accelerare.

Adaptive Front Lighting System asigură cea mai bună setare a farurilor din față.  Acesta reglează automat unghiul luminii, astfel încât să nu orbească ceilalți participanți la trafic în momentul în care vă întâlniți. Reglarea automată a gamei de faruri este standard pentru majoritatea modelelor cu faruri bi-xenon.

Auto Hold este o extensie a frânei electrice de parcare care oferă mai mult confort și extra siguranță. Funcționând prin unitățile hidraulice ABS/ESC, blochează mașina să se miște atunci când este oprită sau când o porniți. Când mașina este frântată pentru a opri, Auto Hold păstrează ultima presiune de frânare aplicată și toate cele patru roți rămân frânate. Dacă senzorii de viteză ai roților detectează vreo mișcare, forța de frânare este crescută automat până când mașina se oprește din nou. De îndată ce accelerația este apăsată și, în cazul cutiilor de viteze manuale, este eliberat ambreiajul, Auto Hold reduce presiunea de frânare.

Air Quality Sensor face parte din sistemul de aer condiționat. Acesta măsoară nivelul de poluare al aerului din exteriorul mașinii, sub formă de gaze oxidabile sau reductibile. Gazele oxidabile includ monoxidul de carbon, hidrocarburi și alte componente combustibile parțial arse. Dacă Air Quality Sensor constată că a scăzut calitatea aerului, acesta activează modul Climatronic de recirculare a aerului, oprind aerul din exterior să pătrundă și menține calitatea aerului din interior.

Bi-Xenon este un tip special de faruri Xenon. Atât faza scurtă, cât și faza lungă sunt generate de același bec. Faza scurtă este obținută cu ajutorul unui opturator mobil care tare o porțiune din fasciculul de lumină. Dacă obturatorul este declanșat de un electromagnet, acesta se retrage din fasciculul de lumină, permițând astfel să se aprindă fasciculul principal.

Blind Spot Detection ajută șoferul să schimbe în siguranță banda de mers, detectând autovehiculele care se află în unghiul mort al mașinii. Această tehnologie folosește lumina LED de atenționare de la oglinda din exterior pentru a avertiza dacă vreo mașină se apropie din spate în momentul în care șoferul dorește să schimbe banda de mers.

În cazul unui accident, zonele de deformare sunt proiectate pentru a ajuta la protejarea tuturor persoanelor care se află în mașină la momentul impactului. În cazul mașinilor Seat, aceste zone se află în partea din față și din spate a caroseriei.

Zonele de absorbție sau de deformare sunt proiectate pentru a absorbi energia de impact în timpul unei coliziuni și să o disipeze în aceste zone, în loc să pătrundă în habitaclu.

Digital Cockpit reprezintă o funcționalitate care ajută la îmbunătățirea experienței de condus în siguranță. Cockpit-ul digital TFT LCD de 10,2″ oferă toate informațiile importante ale mașinii, inclusiv hărți și funcții de asistență, la îndemâna șoferului. Astfel, atenția șoferului rămâne concentrată asupra drumului. Afișajul folosește o nouă variantă a ecranului LCD echipat cu un tranzistor de film subțire. Noua tehnologie de afișare îmbunătățește calitatea și contrastul imaginii, făcând mult mai ușor de văzut chiar și când este o lumină puternică în jur.

Emmergency Brake Assist este un sistem special conceput pentru a ajuta la frânarea în caz de urgență. Acesta detectează forța la care frânați pentru a stabili unde este necesar să existe putere maximă de frânare. Ulterior, presiunea de frână crește automat la pragul de control ABS, atât timp cât șoferul ține apăsată pedala de frână. Dacă pedala este eliberată, sistemul va reduce presiunea frânei pentru a se potrivi din nou cu poziția pedalei de frână. Această funcție de siguranță poate reduce substanțial distanța necesară pentru a vă opri.

Electronic Brake Pressure Distribution utilizează electrovalvele în unitatea ABS pentru a regla forța de frânare a roților din spate și a preveni blocarea acestora. EBD este inclusă în funcția ABS și se oprește acolo unde ABS-ul preia controlul.

Acest sistem este un real ajutor în cazul mașinilor cu tracțiune față, unde, în timpul frânării, centrul de greutate al mașinii este deplasat înainte. În cazul lor, există riscul blocării roților din spate din cauza tracțiunii scăzute.